|
|
Zespół Szkolno - Przedszkolny w Tłuczani |
|
1. |
7.30 - 8.30 |
Przychodzenie dzieci do przedszkola. Indywidualne konsultacje z rodzicami. Gry, zabawy dowolne według własnych zainteresowań dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela. Obserwacja pedagogiczna. Indywidualne/grupowe wspomaganie i korygowanie rozwoju, zabawy dowolne dla pozostałych dzieci. |
2. |
8.30 - 8.50 |
Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe o wielostronnym ruchu. |
3. |
8.50 - 9.00 |
Przygotowanie do śniadania. Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych, związanych z samoobsługą dziecka i przygotowaniem do śniadania. |
4. |
9.00 - 9.30 |
Śniadanie. Kształtowanie nawyków samodzielnego, estetycznego i kulturalnego zjadania posiłku. |
5. |
9.30 - 10.30 |
Zajęcia dydaktyczno- wychowawcze, realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego, wyzwalające aktywność dziecka w różnych sferach rozwojowych. |
6. |
10.30 - 10.45 |
Przygotowanie do wyjścia na świeże powietrze. Wdrażanie do samodzielnego ubierania się. |
7. |
10.45 - 11.45 |
Pobyt na świeżym powietrzu – zabawy na placu zabaw, boisku, spacery, obserwacje przyrodnicze. W przypadku nieodpowiedniej pogody – gry i zabawy ruchowe w sali. |
8. |
11.45 - 12.15 |
Gry i zabawy kołowe, pląsy integracyjne, zabawy dydaktyczne i inne. |
9. |
12.15 - 12.30 |
Przygotowanie do obiadu. Wyrabianie nawyków higienicznych, związanych z samoobsługą dziecka i przygotowaniem do obiadu. |
10. |
12.30 - 13.00 |
Obiad. Rozwijanie umiejętności posługiwania się sztućcami, zachowanie prawidłowej postawy. Wdrażanie do czynności porządkowych po obiedzie. |
11. |
13.00 - 14.00 |
Leżakowanie. Relaksacja. Słuchanie bajek czytanych przez nauczyciela, słuchanie muzyki relaksacyjnej, poważnej. |
12. |
14.00 - 14.10 |
Przygotowanie do podwieczorku. Wdrażanie zasad higieny. |
13. |
14.10 - 14.25 |
Podwieczorek. Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. |
14. |
14.25 - 15.30 |
Dowolna działalność dzieci. Zabawy w sali lub na świeżym powietrzu, konsultacje indywidualne z rodzicami. Rozchodzenie się dzieci. |